Sunday, April 8, 2012

Baked Cheesecake

Pentru ca si la noi se apropie Pastele, m-am gandit sa fac o reteta de pasca fara aluat. In apropierea Sarbatorii de Paste sunt multe feluri de mancare de facut, de inrosit oua, de facut curat, si de multe ori intram in criza de timp. De aceea m-am gandit sa fac o reteta care sa se prepare rapid, dar sa fie si foarte gustoasa. Deci, am sarit peste prepararea aluatului clasic si am facut o baza cu biscuiti pisati. Am tinut cont ca urma sa ma intalnesc cu niste oameni dragi in weekend pe care doream sa ii servesc cu ceva deosebit, dar cu influente americane. Astfel s-a nascut "Pasca fara aluat" careia, daca ar fi sa o botez in engleza, i-as spune "Baked Cheesecake". Eu nu am pus si stafide in compozitie (de aceea nu se vad in poza). Nu stiam daca prietenilor mei le plac stafidele si nu am vrut sa risc. Deci, spor la treaba!


PASCA FARA ALUAT


 Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Pentru "aluat":
100 gr biscuiti digestivi
80 gr unt
1 plic zahar vanilat
          Pentru compozitie:
2 cani = 500 gr branza de vaci
3 oua
2/3 cana = 100 gr faina
2/3 cana = 135-140 gr zahar
un varf de ligurita de sare
coaja rasa de la o lamaie
2/3 cana = 125 gr iaurt fin (nu din cel acru)
esenta de vanilie
esenta de rom
2/3 cana = 100-120 gr stafide

1. Se macina biscuitii cu ajutorul unui blender. Se topeste untul si se adauga peste biscuiti. Se amesteca bine si se aseaza la baza unei forme de tort cu fund detasabil. Se intinde uniform. Se presara zaharul vanilat peste acest blat.
2. Branza de vaci se poate freca in blender pentru a obtine o pasta mai fina. Nu este obligatoriu.
3. Cu ajutorul mixerului se bat 2 minute ouale, se adauga zaharul si se bat impreuna inca 2-3 minute. Se adauga iaurtul, esenta de vanile, esenta de rom, coaja de lamaie, si sarea. 4. Se mai mixeaza 1 minut si apoi se adauga branza de vaci si stafidele in 2-3 transe. Se adauga faina cernuta in prealabil, in 2 transe amestecandu-se usor, cu o lingura (nu cu mixerul), doar pentru incorporare.
5. Se toarna in forma de tort si se acopera cu o folie de aluminiu. Se baga in cuptorul preincalzit, la foc mediu si se lasa 35-45 de minute. Apoi se scoate folia si se mai lasa la cuptor 10-15 minute. Se testeaza intepand cu o scobitoare care trebuie sa iasa curata.
6. Dupa ce s-a racit, se indeparteaza peretele formei de tort si se aseaza pe un platou cu tot cu fundul formei pentru a nu strica blatul de biscuiti. Cand se taie o felie, se ia usor de pe platou. cu paleta pentru tort din acelasi motiv.
7. Se poate orna cu dare de crema de ciocolata sau se poate pudra cu zahar.



Print Page

No comments:

Post a Comment